~Rangi podstawowe~
smoczek- posiada 1 moc. Jest to smok, który ma mniej niż rok.
Ilość smoków w stadzie jest nieograniczona
Nastolatek- posiada 2 moce. Smok, który ma więcej niż rok, ale mniej niż 2 lata.
Ilość smoków w stadzie jest nieograniczona
Medyk - możliwość 2 mocy. Smok, który ma więcej niż dwa lata, zajmuję się zbieraniem ziół i leczeniem innych kotowatych.
Ilość smoków w stadzie jest nieograniczona
Szaman - posiada 2 moce. Osobnik ten zna się na wszystkich truciznach i odtrutkach, dodatkowo czasami może przewidzieć przyszłość bądź porozmawiać z zagubionymi duszami.
Ilość smoków w stadzie ograniczona do 3.
Szpieg - posiada 2 moce. Jest nim kotowaty, który szpieguję wrogą grupę, podsłuchuję ich rozmowy, zbiera jak najwięcej informacji, a jednocześnie stara się pozostać niewykrytym/nierozpoznawalnym.
Ilość smoków w stadzie jest nieograniczona
Zwiadowca - możliwość 2 mocy. Zwiadowcy patrolują granicę swych ziem, a także niektóre tereny na Wolnych Ziemiach. Mają czuły słuch, węch i wzrok.
Ilość smoków w stadzie jest nieograniczona
Wojownik - możliwość 2 mocy. Cechuję się tym, iż walczy w obronie swojego stada, jego honoru, jest on zaprawiony w bojach. Woj zobowiązany jest, by bronić każdego członka swego klanu przed wrogimi osobnikami.
Ilość smoków w stadzie jest nieograniczona
~Rangi zaawansowane~
Dowódca medyków/szamanów/szpiegów/łowców/zwiadowców/wojowników - posiada 5 mocy. Dowódcą zostaję osobnik, który wyróżnia się spośród innych swym zaangażowaniem, umiejętnościami. Umie zdobyć sobie szacunek i posłuszeństwo innych osobników i wydaję im rozkazy. Jest podległy Przywódcy i Zastępcy.
Ilość smoków w stadzie ograniczona: 1 dowódca dla każdej rangi.
Świetlik - Posiada 4 moce. Osobnik zasłużony w stadzie jakimś niezwykłym czynem. Dodatkowo posiada władzę nad żywiołem światła, którym może się posłużyć raz w tygodniu.
Ilość ograniczona do 2 osobników na daną grupę.
Władca czasu - Posiada 4 moce. Ma możliwość dodatkową: potrafi wstrzymywać bądź przyspieszać czas. Umiejętności tej może użyć raz w tygodniu.
Ilość ograniczona do 2 osobników na daną grupę.
Strażnik cieni - Możliwość 4 mocy. Osobnik który cieszy się błogosławieństwem Licza. Obdarowany jest mocą władzy nad cieniami istot i tych z podziemi.
Ilość ograniczona do 3 osobników na daną grupę.
Nekromanta - Możliwość 4 mocy. Smok, który zna tajniki świata zmarłych, może martwe ciało przywrócić do świata żywych. Może ożywić zmarłego na okres 1 dnia. Jest to niebezpieczne poczynanie, gdyż nigdy nie wiadomo, co owy umarlak postanowi zrobić (niekoniecznie musi słuchać tego, kto go ożywi). Mocą tą może posłużyć się raz na tydzień.
Ilość ograniczona do 3 osobników na daną grupę.
~Rangi ekstremalne~
Książe/Księżniczka - Posiada 7 mocy. Są to potomkowie Przywódców, Zastępców lub innych zasłużonych osobników w stadzie.
Ilość smoków w stadzie ograniczona do 4 osobników na daną grupę.
Gamma - Możliwość 5 mocy. Jest to rodzeństwo Przywódców/Zastępców.
Ilość smoków w stadzie ograniczona do 3 osobników na daną grupę.
Weterani - Posiadają 9 mocy. Smoki, który były dawniej Władcami/Zastępcami lecz z jakichś przyczyn zrezygnowały z owych tytułów.
Ilość smoków w stadzie ograniczona do 2 osobników na daną grupę.
Zastępcy - Posiadają 9 mocy. Druga najważniejsza postać w danym stadzie. Jeśli zabraknie Władcy to właśnie ona przejmuję dowodzenie nad klanem, jest ona również prawą ręką przywódcy.
Ilość smoków w stadzie ograniczona do 2 osobników na daną grupę.
Przywódcy - Posiadają 10 mocy. Są to najważniejsze osoby w stadzie, które sprawują w nim władzę, podejmują decyzję o jego przyszłości oraz wydają rozkazy innym kotowatym.
Ilość smoków w stadzie ograniczona do 2 osobników na daną grupę.